Hoi, mijn naam is Bram Verbunt, 7 jaar oud en zit in groep 3 van De Wichelroede in Udenhout.

Ik sport graag. Zo voetbal ik bij de Mini’s van SV SSS. Dat betekent op woensdagmiddag trainen en op zaterdag vaak toernooitjes voetballen. En in de winter gaan we ook nog een week skiën. Ook loop ik wel eens hard, samen met mijn papa. Dit doe ik tijdens de Ten Miles in Tilburg én bij de Galgenloop in Berkel-Enschot.

Ook dit jaar heeft mijn papa mij weer ingeschreven voor de Galgenloop op 30 juni 2019. Dit jaar is het namelijk een bijzondere editie. Naast dat het de 25e editie is van deze loop, is er dit jaar een goed doel gekoppeld aan de Galgenloop. Namelijk de stichting van mijn neefje Teun. Mijn neefje Teun (6) is ongeveer net zo oud als ik ben, maar Teun is geboren met een foutje in zijn spieren. Hierdoor zijn zijn spieren minder sterk als die van mij.

Voor Teun is ver lopen niet altijd makkelijk en moet dan al snel in zijn rolstoel gaan zitten. Skiën gaat helemaal niet door de te slappe spieren. Voetbal doet hij wel erg graag en is hij erg goed in. Alleen gebeurt dit niet in een team zoals dat van mij, maar in een speciaal team. Om deze ziekte goed te kunnen onderzoeken is er veel geld nodig. En dat gaan we “bij elkaar lopen” tijdens de Galgenloop. Bij iedere inschrijving van de Galgenloop kan je kiezen om te lopen voor Stichting Teun en een donatie doen tijdens het inschrijven. Inschrijven dus!