Kerstwens van het Amphia Ziekenhuis

Voor onze collega Danielle Beaumont-Verbunt (ergotherapeut)

5 juni 2015… Een mooie bruiloft staat gepland tussen Erik Verbunt en Danielle Beaumont. Op de foto’s staat een stralend echtpaar en een mooi gezinnetje samen met hun zoontjes Pepijn en Teun. Het programma van de dag is echter wel aangepast.

Kort voor de bruiloft krijgen ze namelijk, na een langdurige medische molen te hebben doorlopen, te horen dat hun dan 2-jarige Teun een spierziekte heeft. Na een rollercoaster van emoties volgt enige tijd later de diagnose; Emery Dreifuss. Een zeer zeldzame spierziekte.. De volgende fase van angst en onzekerheid breekt aan. Zo veel vragen, zo weinig antwoorden. Gedreven door de liefde voor hun zoontje zien wij als collega’s twee sterke ouders die alles op alles zetten om zoveel mogelijk duidelijkheid te krijgen over de toekomst van Teun en hun gezin. Het is zwaar, bijzonder zwaar, als blijkt dat er zo ontzettend weinig over deze spierziekte bekend is..

Nu, bijna 4 jaar later, is daar Stichting TEUN. Het doel: 500.000 euro inzamelen om zelf een onderzoek te kunnen starten naar Emery Dreifuss. En wij als collega’s kunnen na al die jaren vanaf de zijlijn toekijken eindelijk iets betekenen! Met de kerstactie van het Amphia zien wij de kans om onze lieve collega Danielle en haar gezin te laten zien dat we er voor ze zijn! Door het bundelen van onze krachten gaan wij Stichting TEUN op de kaart zetten om zoveel mogelijk geld in te zamelen!